Įsimintinas liepos mėnesio ilgasis savaitgalis

talinas2015 m. liepos 4 – 6 dienomis Alytaus policijos profesinė sąjunga, tęsdama gražias tradicijas, organizavo pažintinę kelionę autobusu į Estiją. Nepabūgę ilgos kelionės, kupini geros nuotaikos pirmąją dieną vykome į Virtsu uostą. Vaike Van sąsiauriu, kuris skiria Muhu salą nuo Saremo salos, keltu patekome į didžiausią ir gražiausią Estijos archipelago salą – Saremą.

Pakeliui į  Saremo sostinę aplankėme, Karjos bažnyčią, unikalų Kalio meteorinį kraterį. Kraterio, kurio skersmuo - 110 metrų, o dugne telkšo žalsvas taisyklingos formos Kali ežeras. Aplankėme Pangos skardį – vieną iš romantiškiausių Saremo salos vietų. Tai 21 m aukščio virš Baltijos bangų iškilusi uola. Ant skardžio įrengtas dolomitinis saulės laikrodis.  Aplankėme Anglos kaimelyje esantį autentiškų vėjo malūnų kompleksą. Vykome į Kuresarę. Tai  Saremos salos sostinė. Aplankėme didingą bei viduramžius menančią Kuresarės pilį, kuri laikoma geriausia išlikusia viduramžių pilimi Baltijos šalyse.

20150705 085145

Sekančią dieną kelionę tęsėme, vykdami į didingąją Estijos sostinę – Taliną. Pakeliui aplankėme įspūdingus Keila Joa krioklius, Meilės tiltą. Estijos sostinėje Taline aplankėme Piritos buriavimo centrą, Šv. Brigitos vienuolyno griuvėsius, paminklą „Undinėlė“. Grožėjomės senamiesčiu, įtrauktu į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą: Tompea pilimi, kurioje šiuo metu įsikūrusi Prezidentūra, Aleksandro Nevskio soboru - XIX amžiaus caro valdžios simboliu, Domo katedra, apžvalgos aikštelėmis, Rotuše, miesto amatininkų ir Juodagalvių gildijos pastatais.

Dar kitą dieną, kad ir jausdami nuovargį, keliavome į Tartu, antrąjį pagal dydį Estijos miestą. Tai senasis Estijos universitetinis miestas. Tartu sužavėjo Rotušės aikšte, “Studentų bučinio“ fontanu,  Šv. Jono bažnyčia, akmenimis grįstomis gatvelėmis vedančiomis prie daugybės muziejų ir žavingų mažų kavinukių, Tomemegi kalva su „Toravere“ observatorija, Domo katedros griuvėsiais, senų graviūrų kolekcija, “Velnių” ir “Angelų” tiltais, Tartu universiteto (statyto 1799 m.) pastatų kompleksu, paminklu Tartu universiteto įkūrėjui švedų karaliui Gustavui II Adolfui,  Šv. Antano gildija – puoselėjančia istorinių Hanzos laikų gildijos tradicijas.

Po intensyvių ekskursijų, lydimų nepakartojamos gidės Linos, jausdami malonų nuovargį, gal šiek tiek pavargusiomis kojomis, išvykome į gimtąją Lietuvą. Pakeliui į namus ( kaip ir pridera Lietuvos Respublikos piliečiams)  Valstybės, Lietuvos Karaliaus Mindaugo karūnavimo, dieną, netoli Lietuvos – Latvijos sienos visi drauge patriotiškai giedojome Lietuvos himną.

11736994 10203237610499448 284532387 n

20150706 165003

11756544 10203237611179465 652929506 n 1

Alytaus policijos profesinės sąjungos informacija