Šeštadieninė Šakių rajono VRS darbuotojų profesinės sąjungos narių išvyka į Alytų ir jo apylinkes

lietuvaBūrelis Šakių rajono vidaus reikalų sistemos darbuotojų profesinės sąjungos narių kartu su šeimomis ir draugais spalio 17-ąją keliavo į Alytų ir jo apylinkes.

Gidė su humoru papasakojo daug įdomybių apie Alytų, įvairių miesto istorijų, tada pakvietė į apžvalginę ekskursiją. Pamatėme alytiškių pamėgtą miesto sodą, Laisvės angelo paminklą, memorialą „Nurimęs varpas“, kuris įamžino lietuvių tautos kančias, vaikų poeto Anzelmo Matučio namą. Pasigrožėjome skulptūromis, kurios sukurtos poeto eilėraščių herojų motyvais. Per trumpą laiką spėjome pasigėrėti nuo Alytaus piliakalnio atsiveriančia rudens spalvomis išryškėjusia apylinkių panorama.

Iš Alytaus atvykome į Punią. Čia prasideda Nemuno kilpų regioninis parkas, o Nemuno ir Punelės santakoje stūkso piliakalnis. Mus pasitiko Punios šviesulys, kraštotyrininkas Petras Džervus. Nepaprastai įdomų pasakojimą – su Maironio eilėmis ir didele meile savo kraštui – išgirdome apie šią vietovę. Nuo piliakalnio atsivėrė neįtikėtinų spalvų rudens vaizdai. Grįžus į miestelį mūsų laukė dzūkų pirkioje, kur kvepėjo ant kopūsto lapo keptos bandos. Svetingai priimti ir sočiai pavalgę dzūkiškų bandų skubėjome į Lietuvos totorių sostinę – Raižius. Mus pasitikęs Raižių totorių bendruomenės pirmininkas Ipolitas trumpai supažindino su šios vietovės istorija, totorių gyvenimu, jų papročiais, pasikvietė į totorių šventyklą – mečetę. Atsakęs į visus mus dominančius klausimus totorių bendruomenės pirmininkas pakvietė skanauti tikro totoriško šimtalapio.

Puikus metas – ruduo, puiki kelionė, puikus šeštadienis, subūręs pabūti kartu, pažinti kitą Lietuvos kraštą ir patirti malonių įspūdžių.

IMG 4653

IMG 4665

IMG 4668

Daiva Beržanskienė,
Šakių rajono VRS darbuotojų profesinės sąjungos narė